• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Driving Kiri

    Wednesday, October 1, 2014
    Salam,

    Siapa sangka aku akan drive di oversea. Siapa sangka aku akan drive sebelah kiri. Mungkin bagi orang lain yg dah selalu driving xdak laa nak excited mana. Bagi aku, memang new experience. 1st time aku drive kat Germany. Kereta membe aku. Dia laa duk jd JPJ. Dia jugak byk ajaq aku sebab dia ambil lesen Germany. Tapi masa tu dia bg aku bawak sat ja.

    2nd time, housemate aku and aku bersepakat utk sewa keta. Sebab family dia and family aku nak mai. So, kami bahagi dua la sewa keta tu. Aku bawak keta tu pergi ke Prague. Jalan dekat sana agak kecik dan pemandu x sopan macam Germany. Pastu ondaway byk jugak jln yg sedang dibaiki. Tension jugak laa sat..tapi lepas tu ok ja. Lepas Prague, ak hntaq housemate aku dan family dia ke offenburg. ni kira dkt2 sempadan Swiss lah. Depa nak p swiss..

    On the next day, mak n adik aku smpai. This time quite challenging sbb p luxembourg, zurich, gengenbach(Germany) dan innsbruck(austria). Bayangkan dlm masa 4hari, kami jln 4 buah negara. Yang penat sapa lagi kalau bukan dreba... Luxembourg ok..not bad...zurich tu p sat ja..x tdoq pon sbb mahai..parking 3jam pon dh bpa euro.. gengenbach..bg aku best..sbb dia kg..bkn bandaq..apartment aku pilih mmg agk jaoh sket..tp berbaloi2..sbb ad parking n ada lift..n bleh masak2..view pon cantik..

    Last place. innsbruck..masa on the way,dh rs sgt mencabar. sbb bertolak ptg dr zurich. pastu ada accident pulak. jammed laa sat. pastu jln lereng bukit dgn mlm. huhu..mmg testing my driving skill la wei.. pastu aku pulak p book apartment ataih bukit.. masa ni semua org dh penat. GPS lak buleh p tunjuk salah tmpat. T_T

    Rasa mcm nk give up pon ada. Finally, setelah patah balik about 1km, jumpa laa aprtment tu.. the next day, mmg tobat x nyesai laa..view lawa gilos.. duk ataih bukit,mau laa x lawa. Masa balik dr innsbruck ke Duisburg (umah aku), lalu jln bukit bukau jgk..jln kg sket masa balik nih..1 lane ja..i mean 1 lane p,1 lane mai.. tapi aku x menyesal. walaupon ssh jugak nk pedo..sepanjang perjlnn gunung ganang..its like driving into postcard. =)
    ni keta yg kami sewa

    Gengenbach, Germany

    apartment dkt2 gengenbach

    view masa buka mata di pagi hari dkt innsbruck 

    view dr balcony

    view ak dr mata pemandu (jgn wat aksi ini, memandu sambil tgkp gmbaq)

    0 comments:

    Post a Comment