• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • 1.6.16

    Wednesday, June 1, 2016
    Hari ini hari yang sukar.

    Sejak semalam aku mula terasa untuk berhenti belajar.
    Semakin hari semakin susah untuk teruskan fasa belajar ini.
    Mungkin aku terlalu leka dengan zon selesa aku ini..
    Mungkin masih tiada panggilan wake up.

    Aku masih sesat dalam dunia aku sendiri.
    Aku makin jauh ke jalan yang gelap.
    Kelam jalan yang dilalui membuat aku runsing.

    Ya Tuhan,
    Ampunilah dosaku.
    Jentiklah sedikit hambaMu yang lemah ini,
    Berikan petunjuk buatku.

    Setiap hari, setiap langkah, setiap detik yang berlalu,
    rasa dicemar dengan dosa.
    Setiap masa, setiap kata, setiap cita yang lalu,
    menarik diri ini ke pangkal.

    Ku mohon agar diri ini mampu menempuh jalan yang dipilih.
    Walau pilihan di tangan sendiri.
    Namun tangan yang sama perlu menadah meminta keberkatan ILLAHI.



    1616
    Kajolisa
    Kindai
    8.58 p.m.




    0 comments:

    Post a Comment