• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • hari ini dlm sejarah

    Saturday, March 20, 2010





    ...hari ini dlm sejarah...
    actually,ku rs 1st time ku wat keje gila cmni..

    ni pon sbb kasih syg ku yg melimpah ruah kt maksu...hehe...


    tanggal 16 mac...tarikh maksu konvo...
    aku dgn slmbernye, wat keputusan nk p konvo maksu..
    mula2 takot gk, tp atas beberapa faktor..aku wat plan ngn kakli nk p kl...pastu p upsi ngn kakli..
    disebabkan ade sorg kaki ponteng yg sporting nih..
    (sorry kpd "kaki ponteng" tersebut.. ayat kurang sopan)..
    finally, aku berjaya menjayakan plan aku..
    9pg..dh ciap2 bertolak ke kl...spanjang perjalanan..aku yg drive..hehe..co-pilot aku mmg peneman yg setia...(sambil wat gaya 2 tumbs up...aku berkata...good..awesome..)

    stibanya kami d kl..perjalanan makin sulit laa..sbb komfem sesat..
    dh dpt direction dr kakli pon..ku leh sesat lg..
    hahaha..mmg aku ni xleh duk kl laa..xde bakat...
    so, after parking kt tmpt yg x disangka2...(petronas)..aku pon nek keta kakli..troskn perjalanan ke upsi lak...aku dan co-pilot ku berpisah di situ...hehe..
    kat mna ntah...kakli bg aku drive..fuhh..mencabar gk..drive keta kakli..hihi...

    after sejam++, kami pon smpai kt upsi...tp aku xleh jmpa maksu lg..
    dh aa p sana x gtau ibu ngn maksu..
    komfem ibu n maksu marah...tp xpa...brani wat..brani laa tanggung..
    tggu punya tggu..maksu pon kua laa beramai2 dr dewan SITC...

    hehe..aku jln slow..smbil tutup muka aku ngn bunga yg aku bli...then, aku benti depan maksu..
    hah..mksu x pasan lg masa ni...aku pon...turunkn bunga..jeng3..
    hahaha..mmg suprise laaa..maksu dh nk nangeh bla aku jeng3 dpn dia..
    ibu pon terkezut gk..tgk anak dia mai dr phg...







    pas tgkp2 gmba...kami p umah paktam jap..
    pastu ibu dh mula wisau2..takot ku drive mlm2...huhu.."sorry ibu..ceq xmo bg ibu risau pon sbenaqnya...ceq just nk p tgk maksu konvo ja.."

    so..pas solat mgrib..aku ngn kakli bertolak ke kl..nk d jadikan cita...leh plak aku tertinggal purse lam keta maksu..adess...ngokngek btoi...terpaksa laa patah blk..seb bek x bpa jaoh..tp aku x gtau ibu yg aku tertinggal purse...takot kna mrh lg..hehe..bedad tggu kt gate..pas dia bg kt aku senyap2..aku ngn kakli start the journey...hehe..akhirnya..

    smpai ja kt petronas..ada 1 lg prob..hahaha..tp ni bkn salah aku..ni kakli nya psl..hihihi..dia leh terlupa nk amik knci stereng...hahaha..lwk2..tp seb bek kakli terer..dia settle problem tu..ngn menggunakan tenaga seorang wanita..cewahh..go kakli go..


    hehehe..then..tggu co-pilot aku jap..pastu..kami pon bertolak blk ump...
    kami smpai ump dkt2 kul 12mlm..fuh..pnat2..
    sok pg tu ada kuiz PCI...tp aku x dpt nk stdy pon..sbb mata dh xtahan..i fell asleep...

    ni laa first time aku wat mende cmni..


    ...phg-kl-perak-kl-phg in one day...

    0 comments:

    Post a Comment