• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • saman

    Monday, February 28, 2011
    assalamualaikum....skang dh tgh2 bulan 3...
    tapi 1 post pon aku x tulis lagi untuk bulan nih..
    aduhaiii...bizinya...(padahal banyak tdoq)..haha..

    anyway...dah lama simpan cita nih..
    dah x bpa ingat dh..haha...


    28/2/11....last date untuk byr saman...
    aduhaiii..memang ramai sangat2 rakyat malaysia yang berebut-rebut nak bayar saman..
    termasuk laaa aku yang malang nih...
    sehari before tarikh tutup..aku p post office gambang...
    rupa2nya xbuka...punya laa xtau nak byr dkt mana..
    aku sggah laa balai polis gambang...
    tnya pakcik tu..."encik...boleh sy tahu kat mna nk byr saman?"
    dia siap2 gelak2 lg jwb.. "kat cni xleh byr dik"...hahaha..
    malu gila..tatau nak letak muka kt na..

    pas polis tu gtau kt mna patut aku p..
    aku p laa balai polis trafik tu...
    ingat nak p byr laa...tengok2 kul 12 dia dh kalut2 nk tutup kaunter..
    aishh..makcik polis tu...ingat orang ramai ni tunggul ka..?
    kami dah tunggu lama2...dia leh cakap..."kitorg dh nak tutup...byr esok jelaa"...
    tertekan btoi...pastu..aku still x give up...
    aku tros ke post ofis dekat kuantan..
    smpai ja kt pos ofis...aku trus amik no..
    adess..xingt laa no bpa..
    tp ad plus minus 200 orang depan aku..
    arghh...masa tu x nk give up lg..
    tggu 2 jam..x sampai 100 orang pon leh byr..
    so..give up laa...huhuhu...x sggup nak tggu..

    on the next day..misi nk byr diteruskan..
    oleh sbb aku ada class pagi tu..
    aku p pos ofis lmbt sket..
    tp yang peliknya..
    bila aku sampai orang ramai duk lepak kat luar..
    bila aku bertanya2...rupa2nya xleh byr sbb offline..
    fuhhh...mnguji kesabaran btol....

    ms tu malas nk tggu..so..aku blk utk solat dlu..
    2 3 kali jugak laa aku ulang alik dr UMP ke pos ofis gambang tu..
    seb baek laa dekat..finally...aku p kul 4..
    masa tu still offline..tapi nak byr punya pasal..
    aku tggu jugak laa..
    lam kul 4 lebey baru laa leh byr..
    trus aku berebut2 untuk line up..

    depan aku ad dalam 5 orang..
    anty cina yang kt depan tu bajet dia ada 1 saman ja..
    tengok2 ada 22 saman..
    lama gila dia amik masa...huhu..
    hurm..akhirnya time aku byr..
    total rm560..hoho..byk kn?
    aku tlg byr utk abah aku..(nnt aku claim)

    hehe...tepat kul 5..aku abis byr..
    fuuuhhh..lega..akhirnya...
    terlepas seksaan...oh yeah..



    k laa...dah abis cita...hehe..

    p/s: jadilah pemandu yang berhemah~

    0 comments:

    Post a Comment