• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Fire BurninG

    Friday, December 24, 2010
    tadi dalam pukul 8malam...
    riuh rendah dekat luar rumah aku...
    mula2 memang niat nak abaikan...
    tapi adik aku cakap rumah jiran aku terbakar...
    pastu neenoo~neenoo~..
    dengar bunyi bomba...
    aduhai..kesiannya kat jiran aku...

    aku pon sarung sweater+pakai tudung..
    pegi laa tengok..
    kot2 ada yang boleh aku tolong..
    monolog dalaman ->
    (risau jugak kalau2 angin bawa api tu ke rumah aku..)

    huhu..lebih kurang 5-6 kereta bomba datang..
    but..dah agak terlewat..umah tu dah tinggal rangka sahaja..
    huhu..sedihnya tengok keadaan rumah tadi..
    dalam beberapa minit saja..
    rumah yang tersegam indah..
    hanya tinggal abu..


    anyway...pihak bomba dan sukarelawan berjaya padamkan api..
    it takes abount 30 min to settle down..
    masa tu orang memang ramai jadi penonton...
    hehe..termasuk aku..

    banyak pipe yang digunakan untuk memadamkan kebakaran..
    hope..makcik yang duduk dekat situ..sabar dan redha dengan ketentuan ILLAHI..
    mungkin ada hikmah disebalik kejadian...

    p/s: esok aku pegi tangkap keadaan rumah after kebakaran..
    tadi gelap+ramai sangat..x dapat nak tangkap pict sebab guna henfon je..

    0 comments:

    Post a Comment